Nieuws

Succesvolle Webwinkel Vakdagen 2018

Januari 2018 - Realtime Solutions heeft met haar twee producten op 24 & 25 januari op de Webwinkel Vakdagen Beurs gestaan. Dit event vindt jaarlijks plaats in de Jaarbeurs Utrecht. De omvang van de beurs bevatte twee hallen van een totaal van 8000m2, 265 stands, meer dan 100 lezingen en in totaal 12.000 bezoekers.

Onder de standhouders bevonden zich o.a. softwareverleners voor groot en klein bedrijf, verpakkingsbedrijven, betaalsystemen en organisaties zoals Bol.com en Marktplaats konden natuurlijk ook niet ontbreken. Meer informatie kun je vinden op: https://www.webwinkelvakdagen.nl

Nieuwe locatie, klaar voor verdere groei

December 2017 - Vanaf 1 september jl. zijn wij verhuisd. Waar wij voorheen vanaf Strijp-S opereerde, werken wij nu vanaf het veelzijdige bedrijventerrein de Hurk te Eindhoven. Door deze stap staan wij open voor groei en nieuwe mogelijkheden. Het bedrijventerrein De Hurk is een veelzijdig bedrijventerrein en heeft een totale omvang van ruim 200 hectare.

Het terrein is ontstaan in de vijftiger jaren en heeft zich, dankzij goede aansluitingen op de hoofdinfrastructuur van wegen (A2/N2) en het Beatrixkanaal, ontwikkeld tot het grootste bedrijventerrein van Eindhoven.

Er zijn ruim 300 bedrijven gevestigd, die werk bieden aan circa 15.000 personen. Hiermee draagt het industrieterrein voor 10% bij aan de totale werkgelegenheid in Eindhoven.
De naam 'Hurk' betekent: 'afgelegen hoek', aangezien hier vroeger enkele afgelegen boerderijen stonden op min of meer woeste grond.

De Hurk heeft de ambitie om een modern, dynamisch en levensloopbestendig bedrijventerrein te blijven. (bron)

 

 

"Behoefte aan een geautomatiseerde en inzichtelijke administratie"

December 2017 - Webshopeigenaren hebben behoefte aan een geautomatiseerde en inzichtelijke administratie, dat blijkt uit een studie die in opdracht van Warehouse-Online is uitgevoerd door een groep studenten Technische Bedrijfskunde van de Fontys in Eindhoven.

Behoefteonderzoek logistieke software app.

Het onderzoek is uitgevoerd om een beter inzicht te krijgen en kennis te verwerven over de behoefte van de doelgroep van Warehouse-Online (webshopeigenaren). De bevindingen die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen zijn meegenomen tijdens de ontwikkeling van de


 

Verwachte klantbehoefte kwam grotendeels overeen

Over het algemeen kwamen de verwachte klantbehoeftes overeen met de daadwerkelijke behoeftes van de doelgroep. Opvallend is dat binnen Warehouse-Online gedacht werd dat het verwerken van retouren als meest belastend zou worden ervaren, terwijl dit door de onderzochte potentiële klanten van Warehouse-Online niet als belastend werd gezien. Over het algemeen kon echter gesteld worden dat vooraf een goed beeld geschetst is van de behoeftes van de doelgroep.

Belangrijkste resultaten: 

Hieronder zijn de belangrijkste resultaten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen op een rij gezet:

  • De onderzochte doelgroep wil de administratie automatisch bijhouden en hier altijd inzicht in hebben.
  • Men wil actueel inzicht in de voorraad- en orderstatus.
  • Het pickorderproces veroorzaakt binnen de onderzochte groep de meeste problemen en wordt ook als het meest belastend ervaren.
  • De automatisering van administratieve werkzaamheden wordt echter als belangrijker beschouwd dan het elimineren van fouten in het pickorderproces.
  • De potentiële klanten van de Warehouse-Online app zijn niet onder te verdelen in groepen met onderscheidende behoeftepatronen. Het aantal manuren dat per dag besteed wordt aan het logistieke proces, heeft geen invloed op dit behoeftepatroon.

Er is dus behoefte aan een inzichtelijke administratie die automatisch wordt bijgehouden, actueel inzicht in de voorraad- en orderstatus (cloud-connectie) en de behoefte voor automatiseren is het grootst voor de administratie, maar ook het automatiseren van het orderpicken wordt als belangrijk ervaren.

 

De ontwikkeling van de app

Het onderzoek liep lineair met de ontwikkeling van de app. De resultaten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen, zijn vanzelfsprekend direct meegenomen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een gebruiksvriendelijke en efficiënte logistieke applicatie waarmee E-business starters en de E-business semi-pro’s hun logistieke proces uitstekend kunnen managen. Door de mogelijkheid om te kiezen voor verschillende pakketten (modules), is het instapniveau laag. Dit biedt u als webshopeigenaar de mogelijkheid om tegen een minimale prijs per maand logistieke ondersteuning aan te schaffen voor een specifiek probleem. Groeit uw webshop? Dan groeit het Warehouse Management Systeem met u mee. Omdat de Warehouse-Online app gebaseerd is op het RealtimeWMS van Realtime Solutions, kunnen zowel beginnende webshops als doorgewinterde professionals voor logistieke softwareoplossingen bij ons terecht.